ماسه و جنگ

وقتی که یک مشت ماسه یک جنگ را به تصویر می‌کشند. لینک مستقیم و لینک دانلود

  
نویسنده : شوایک ; ساعت ۱۱:٥٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٦/٢٥
تگ ها :


این چند وقت

مدتهاست که حضوری کمرنگ تر از انگشتان یک دست در این خانه شوایکانه دارم. حالا که به مدد الطاف خفیه و جلیه الهی به سرمنزل امنی رسیده‌ایم، فرصت بهر حضور روزافزون نصیب و شتر مراد به زیر ران نجیب شده است.

به تاریخ سوم آگوست دوهزار و نه میلادی برای اولین بار مهر خروج از کشور بر پیشانی ما ثبت شد و راهی فرنگستان گشتیم و به یمن آزادی و به چشم برادری، خواهران بی‌حجاب در خیابان را زیارت نمودیم، که انگار ما هر وقت می‌گوییم آزادی، حضرات و حشرات اطرافشان می‌شنوند لختی و هرزگی و بی‌حجابی و میگساری و ترقه جلوی پای زن حامله در کردن و گوز محکم به وقت ندای مکبر سر دادن و وسط نطق آقا خمیازه کشیدن و در خیابان دست زن خود گرفتن.

پرواز ما به فرانکفورت مثل همه پروازهای ایران ایر (که مجازید ایر را عربی بخوانید) تاخیر داشت و از سالنی غیر از کریدور اصلی وارد شدیم. با وجودی که به اندازه لال بازی درست و حسابی هم آلمانی و هم انگلیسی بلد بودیم، چفت دهانمان باز نمی‌شد تا سوالی بپرسیم و از آنجا که من همراه کریستف کلمب در سفر آمریکا بودم و هیچکدام از کسی نپرسیدیم آمریکا کجاست، بلکه مریم همراهمان از یکی پرسید، راه خروج به سمت ایستگاه قطار را پیدا کردیم، که به عظمت فاصله بین دو پایه گلدن گیت بود. با قطار حدود 1 ساعت تا اشتوتگارت در راه بودیم. از ایستگاه راه آهن به شماره هایی که از ایران با خود آورده بودیم تا هتل یا مهمانسرا پیدا کنیم زنگ زدیم و از شانس خوب، یکی جای خالی داشت و سه هفته مهمانشان شدیم، از قرار نفرشبی 19 یورو. هفته چهارم هم جایی تقریبا مشابه با نفرشبی 14 یورو بیتوته‌گاه ما بود؛ تا آنکه منزل منقوش در عکس های پست قبل، باز هم با الطاف حضرت حق و خوبی درونی خودمان، در اختیارمان قرار گرفت و کلی کیفور گشتیم.

اشتوتگارت شهر چندان بزرگی نیست. هسته مرکزی شهر درون گودی و بین تپه‌های مسکونی مشرف به آن محاصره شده است. یکی از نواحی صنعتی مهم آلمان به نام Rohr در نزدیکی اشتوتگارت است. شرکتهای شناخته شده مرسدس بنز و پورشه نیز افتخارات شهر هستند.

سیستم حمل و نقل این شهر مانند بسیاری از شهرهای مدرن آلمان و اروپا، تشکیل شده از قطارهای شهری و اتوبوس و تعداد زیادی تاکسی عمدتا بیکار است. با یک بلیط ماهیانه به مبلغ 50یورو، تقریبا تمام نیازهای آمد و شد یک نفر برطرف می‌شود. این بلیط برای سیستم قطارهای شهری U-Bahn , S-Bahn و قطارهای منطقه ای و اتوبوس معتبر است.

در این شهر ایرانی کم نیست و خارجی زیاد است و به همین دلیل هزینه ها، مخصوصا مسکن، به نسبت شمال آلمان بالاست. همچنین به گفته مردم شهر، فضای برای خارجی ها مناسب تر از شهرهای بزرگ آلمان است.

فعلا چیز دیگری به ذهنم نمی‌رسد. تا بعد..

  
نویسنده : شوایک ; ساعت ۱۱:٤۳ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٦/٢۳
تگ ها :


عکس 1

اولین سری عکس های ما از آلمان

  
نویسنده : شوایک ; ساعت ۳:٥۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸۸/٦/٢۱
تگ ها :